משבר הקורונה – כל מה שצריך לדעת על המשך העסקת עובדים ויציאה לחל"ת

בראש ובראשונה, אם הנכם חייבים לעבוד מהמשרד, יש להקפיד על הימצאות במשרד בחברת לא יותר מ-10 אנשים ולשמור מרחק של 2 מטר לפחות האחד מהשני. לא ללחוץ ידיים, לא לבוא במגע, לחטא את הידיים עם אלכוהול.
כיבוד למשרד – חלב, קפה, תה וכו' – נוכל להזמין עבורכם באופן שוטף מרשתות האונליין השונות.
יש לדאוג שיהיו מספיק מגבות נייר לניגוב הידיים, אלכוהול לחיטוי וכפפות.
 
חל"ת: (חופשה ללא תשלום ביוזמת המעביד)
 
כאמור בעקבות משבר "הקורנה", התקבלה הנחיה לפיה ניתן להוציא עובדים לחל"ת והעובד יהיה זכאי לדמי אבטלה בכפוף למספר תנאים:
העובד יהא זכאי לאבטלה בכפוף לזכאות לקבלת דמי אבטלה.
 
תנאי הזכאות לקבלת דמי אבטלה :
• גיל 20-67
• תקופת אכשרה – עבודה של לפחות 6 חודשים במהלך ה 18 חודשים האחרונים – לא חייב רצף, העיקר שניתן להציג 6 תלושים.
• יש למלא לעובד את מספר החודשים שהוא יוצא לחלת – ניתן לכתוב – יציאה לחלת ל-3 חודשים או עד שמשבר הקורונה יחלוף.
• על המעסיק לתת לעובד מכתב אשר מודיע כי העובד יוצא לחל״ת וכן טופס 1514.
• במכתב זה יאשר המעסיק כי החל"ת הינה ביוזמת המעביד, לציין את תקופת החופשה ללא תשלום הצפויה, ואת יתרת ימי החופשה המגיעים לעובד, אם יש (אם אין, לציין כי אין יתרה ימי חופשה) – חתום  בחתימה וחותמת המעסיק.
 
טופס 1514 ממערכת השכר – חתום בחתימה וחותמת המעסיק. – http://bit.ly/t1514
בתקופה זו המעסיק אינו נדרש לשלם פנסיה לעובדים שיצאו לחל״ת.
עובד אשר מסרב לצאת לחל״ת ניתן להפסיק את עבודתו.
במקרה כזה יש לערוך שימוע כדין ולשלם לעובד ימי הודעה מוקדמת, פיצויים, פדיון ימי חופשה כדין.

העובד צריך להתייצב מידית בשירות התעסוקה- ניתן להתייצב אונליין ולהגיע פיסית תוך 14 יום מרגע ההרשמה אונליין.
 
עובד אשר נמצא בבידוד :
במידה והעובד נמצא בבידוד אך עובד מרחוק- כמובן שימי הבידוד לא יחשבו לו כימי מחלה. אך בהתאם להנחיות על המצאות בבידוד –  ימי הבידוד יחשבו  כימי מחלה בכפוף לכך שלעובד יש צבירת ימי מחלה אצל המעסיק.
דהיינו העובד יקבל דמי מחלה בהתאם לחוק ימי מחלה – יום ראשון על חשבון העובד, ימים שני-שלישי 50% על חשבון העובד ו50% על חשבון המעביד, מהיום הרביעי 100%.
במידה והמעסיק משלם מלא- ישולם מלא, הכל בכפוף להסכם ולנוהג בחברה.
עברתם לעבודה מהבית ? חשוב לשמור על קשר עבודה רצוף עם העובדים
• יש לבדוק שכל העובדים יתקינו תכנות רלוונטיות – zoom, Skype .
• יש לוודא שכל העובדים יודעים להשתמש בתכנות הללו.
• האם יש צורך להיערך לרכישת אוזניות / רמקולים / מיקרופונים / מצלמות עבור העובדים ? דברו איתנו ונזמין עבורכם כל ציוד שנדרש !
• יש לוודא שלכל העובדים יש חיבור תקין ומהיר מהבית.-
נשמח לוודא ואם יש צורך לשדרג את רוחב הפס הנדרש עבורם גם בבית.
• ישיבת צוות – בתקופה כזו (ובכלל) חשוב לשמור על מורל העובדים, על האחידות ועל התחושה שכולנו בזה ביחד. תעבירו לצוות מסרים אחידים, את השגרה החדשה העומדת בפני החברה ובפניהם.
תסרקו יחד את הפרויקטים הפתוחים, ותנהלו את המשימות השוטפות ביחד ! וכמובן תראו אם מישהו מהם נדרש לסיוע שוטף בביצוע משימותיו.
נסו לחשוב על שעת כושר ביחד – מין Happy Hour online, צלמו ביחד קליפ מגניב
• שלחו להם משהו מגניב לאות סולידריות – ישירות אליהם הביתה – נשמח לסייע גם בזה כמובן.
שתפו איתם טיפים לעבודה מיטבית מהבית כפי שפורסמו בגיקטיים –
***
 
שירלי קאץ – מייסדת ובעלים TOTAL ADMIN
Shirley@totaladmin.co.il

נשמח לעמוד לשירותכם

צרו איתנו קשר

או השאירו פרטים בטופס ואנו נחזור אליכם

מאמרים אחרונים

כתבו עלינו בTheMarker

אם ה The Marker בחרו לעשות כתבה על שירותי האופרציה וה HR של TOTAL ADMIN הייחודיים לחברות סטארט אפ, כנראה שאנחנו יודעות מה אנחנו עושות כבר 16 שנה !

למאמר המלא >

שירותי מזכירות חיצוניים

שירותי מזכירות חיצוניים בעידן המודרני בעידן הטכנולוגי, המודרני והמתפתח שלנו, עידן שבו הכל נעשה בלחיצת כפתור, חשוב מאוד ובעיקר לחבורת חדשות, להיכנס מהר לשוק ולהיתפס

למאמר המלא >
דילוג לתוכן